Evaluatie leerpunten
Hoe te komen tot het goede gesprek in de dialoog RvT-RvB; wat vraagt dat?
Gevoelde spanningspunten en disfunctionele patronen over en weer, vooraf en tijdens de
vergadering. Vanuit een vertrouwensbasis scherp kunnen zijn zonder dat het tot een
verdedigingsreflex leidt of op de relatie wordt betrokken.
Elkaar in positie brengen en houden, wat vraagt dat, wat zijn verwachtingen over en weer.
Meer tijd nemen voor verdieping van visie, en proces en inhoud van strategie.
De raad van bestuur met name vragen om het delen van dilemma's, om meetpunten en
voortgang in behaalde resultaten. Zo nodig scenario's verkennen.
Als raad van toezicht rust en ruimte creƫren voor de raad van bestuur; de raad van bestuur
moet geen stukken maken speciaal voor de raad van toezicht.
Beperken van de hoeveelheid en omvang van stukken, meer focus (afstemmen met raad van
bestuur).
Meer focus op 'waartoe' en 'wat' en niet op de hoe-vraag. Dat laten we bij de raad van
bestuur. We moeten zelf ook leren de goede vragen te stellen.
Compacte terugkoppeling vanuit de commissie(s).
Reflectie leerpunten
—